Cieľ:
Seminár poskytne účastníkom prehľad legislatívy EÚ v oblasti rodovej rovnosti tak, ako ju interpretuje Súdny dvor Európskej únie vo svojej rozsiahlej judikatúre na túto tému. Interakcia medzi účastníkmi sa bude podporovať prostredníctvom diskusií a pracovných skupín, ktoré si vyžadujú ich aktívnu účasť.
Kľúčové témy:
- Definícia kľúčových pojmov: priama/nepriama diskriminácia, obťažovanie a sexuálne obťažovanie
- Dôkazné bremeno
- Úloha Charty základných práv EÚ
- Rovnováha medzi pracovným a súkromným životomRovnaký plat
- Rovnaký plat
- Rodovo-orientované násilie
- Rodové kvóty
- Umelá inteligencia
Oblasť: ľudské práva, pracovné právo, sociálne práva
Jazyk podujatia: angličtina, francúzština
Cieľová skupina: sudcovia, prokurátori
Počet účastníkov: 1-2 zástupcovia SR
Finančné podmienky:
ERA preplatí účastníkom cestovné náklady až do výšky 450 EUR. ERA priamo pokryje náklady na ubytovanie na 2 noci. Ostatné náklady si hradia účastníci.
Viac informácií o tejto sérii: www.era.int/gender.
Organizované v rámci programu Občania, rovnosť, práva a hodnoty.
Podmienkou účasti je súhlas priameho nadriadeného, ktorý je potrebné zaslať na mail dominika.zavadova@justice.sk alebo karol.moravek@justice.sk.
Zároveň pripomíname povinnosť každého účastníka zahraničného seminára nahrať do 15 dní od návratu z podujatia správu zo zahraničnej cesty. Správa zo zahraničnej cesty pre účely JA SR môže byť rovnaká, akú odovzdávate vo svojej inštitúcii. V zásade by mala obsahovať dátum, miesto, čas konania akcie, organizáciu, obsah podujatia, finančné podmienky a odborný prínos pre Vašu prax, rozsah min. 1 normostrany. Ďalšie odborné spracovanie obsahu seminára uvedené v tejto správe môže byť použité s cieľom skvalitniť obsah vzdelávania v našej inštitúcii. Nahratie dokumentu do osobných súborov: Vľavo dole pod Vašim menom kliknite na "Môj účet", následne vpravo hore kliknite na "Osobné súbory" a následne vľavo dole na "Vybrať súbor". Nahratie prebieha podobne ako pri prílohe emailu. Správa sa nahrá do systému, kde je viditeľná pre Vás a zamestnancov akadémie.